9.klases skolnieka mammas ir pārsteigta un sašutusi par bukletiem, kas tiek dalīti Rīgas skolās. Par bukletu rakstījām jau iepriekš. Taču tagad sašutumi ir papildinājis jauns mājas darbs, kas uzdots 9.klases skolniekiem bioloģijas stundā. Mamma vēstuli adresēja gan mums, gan izglītības ministrijas pārstāvjiem.

9.klases skolnieki tikuši aicināt rakstīt vēstuli par tēmu “dzimumsistēma” pēc uzdotā parauga. Paraugs, starpcitu, ir iekļauts izglītības zinātnes ministrijas oficiālajā rokasgrāmatā skolotājiem (Rokasgrāmata dabaszinātņu un matemātikas skolotājam, 2.daļa -> 98.lpp.). Lūk, kāds vēstules paraugs tiek piedāvāts bērniem (skat. arī pielikumā zemāk attēlu no oficiālā dokumenta skolotājiem):  (перевод с латышского):

“Привет, девочки! Вам пишет К., мне 17 лет, и я учусь в школе. У меня до сих пор не было постаяннога друга, но я очень бы хотела такова иметь, потому что у моей подруге он уже есть два года.
В разговоре со своей подругой выяснилось, что они, чтобы предупредить нежелательные беременности, в начале использовали календарный метод, но теперь она принимает противозачаточные таблетки, которые ей порекомендовала другая девочка. Я не знаю, что я должна делать, вдруг в эту пятницу я встречусь с каким то хорошим парнем, и мы могли бы заниматься сексом. Я с нетерпением жду ответа!

Yess! Satikšu puisi un būs dzimumsakari, tāpat kā draudzenei, tikai īsti nezinu kā izsargāties. – vai šādu pievienoto vērtību sniedz šis lieliskais vēstules paraugs?  Manai draudzenei taču viss notiek, man ar vajaga?! Tā?  Neviena vārda par mīlestību, atbildības sajūtu, savstarpējo cieņu un vispār attiecību noslēpumu. Par dzimumattiecībām var taču uzrakstīt arī skaistu un lielisku vēstuli, ja tiešam ir vēlme pēc šāda mājas darba bioloģijas stundā, nē, tā vietā – viegli un brutāli – man vajaga seksu, kā izsargāties? Nē, protams, bērni nemaz netiek mudināti uzsākt dzimumattiecības un domāt par to…

Vēl jo vairāk – tas ir tikai viens mājas darbs, bet aiz kadra paliek tas, par ko tiek runāts stundās, cik vēl bukletu skolnieks saņēmis? To var vērot arī no bērnu mājas darba rezultātiem. 9.klases skolnieks savā mājas darba vēstulē pēc dotā parauga atspoguļo “nevainīga speormotozoīda vēlmi atrast olnīcu” … “Es gribu sevi ievadīt tavā dzimumorgānā kopā ar spermas šķīdumu” utt. Visu cieņu bērnam – mājas darbu izpildījis tieš tā, kā skolotāja vēlējās, un acīmredzot tieši tā, kā šī informācija tikusi pasniegta.

Pilna mammas vēstule, kas tikusi adresēta mums, arī Izglītības ministrijai, un pārrunāta arī ar skolas direktori, ir šeit:

Labdien!

  • Jums raksta Juglas vidusskolas 9 klases skolnieka mamma.
  • Pirms pāris dienām dēls atnesa mājās bukletiņu “Tu esi tu” ar informāciju par to, ka homoseksuālisms ir normāla seksuāla orientācija.
  • Šodien uz galda stāvēja mājas darbs bioloģijā, kas uzdots kā “radošais darbs”. (pielikumā)
  • Zvanīju skolas direktorei, kura man laipni pastāstīja, ka tas viss esot skolas izglītības programmā un ja vēlos, varu atbraukt un parunāt ar bioloģijas skolotāju.
  • Interesanti, vai mans bērns vispār izprot to, ko viņš ir uzrakstījis un kādu novērtējumu viņam ieliks skolotāja?
  • Kādas ir tiesības man kā mammai? Par šādām lietām ir jārunā vecākiem ar saviem bērniem, nevis pedagogiem, kuriem sazin kas, sazin kādu mērķu dēļ iedevis izkropļotu mācību materiālu. Tas ko es stāstīšu savam bērnam par “minoritātēm” lai paliek manā, nevis valsts ziņā, jo šis konkrētais ir mans, nevis valsts bērns un es nepieļaušu ka valsts sakropļo mana bērna uzskatus par ģimeni un tās vērtībām. Ja maksa būs tāda, tad labāk es savu bērnu skološu mājās, nekā pieļaušu ka viņa psihi sakropļo, ko manuprāt arī dara visas šīs grāmatiņas par Rūtām, Rihardiem un tmldz. Cik noprotu no komentāriem Facebook, cilvēki nemaz nazin, ko viņu bērniem māca skolā!
  • Ļoti ceru, ka mana vēstule nepaliks bez atbildes!
  • biologija_9klase_vestule 10811612_781039168629366_849833975_n