9.klases skolnieka mammas ir pārsteigta un sašutusi par bukletiem, kas tiek dalīti Rīgas skolās. Par bukletu rakstījām jau iepriekš. Taču tagad sašutumi ir papildinājis jauns mājas darbs, kas uzdots 9.klases skolniekiem bioloģijas stundā. Mamma vēstuli adresēja gan mums, gan izglītības ministrijas pārstāvjiem.
9.klases skolnieki tikuši aicināt rakstīt vēstuli par tēmu “dzimumsistēma” pēc uzdotā parauga. Paraugs, starpcitu, ir iekļauts izglītības zinātnes ministrijas oficiālajā rokasgrāmatā skolotājiem (Rokasgrāmata dabaszinātņu un matemātikas skolotājam, 2.daļa -> 98.lpp.). Lūk, kāds vēstules paraugs tiek piedāvāts bērniem (skat. arī pielikumā zemāk attēlu no oficiālā dokumenta skolotājiem):
Sveikas, meitenes!
Jums raksta K., man ir 17. gadi un es mācos skolā. Man vēl nav patstāvīga drauga, bet es tādu ļoti vēlos, jo manai draudzenei draugs ir jau divus gadus. Sarunā ar savu draudzeni uzzināju, ka viņi, lai izsargātos no nevēlamas grūtniecības, sākumā ievēroja kalendāro metodi, bet tagad viņa lieto hormonālās tabletes, tās ieteikusi kāda cita draudzene. Es gan nezinu, ko man darīt, ja nu šīs piektdienas ballītē satikšu kādu jauku puisi un mums varētu būt dzimumsakari.
Gaidīšu atbildi!
…
No vēstules tā vien liekas, ka visi bērni domā tikai par seksu un visiem apkārt 9.klasē taču ir sekss! Un ja vēl nedomā – tad laiks taču domāt! Yess! Satikšu puisi un būs dzimumsakari, tāpat kā draudzenei, tikai īsti nezinu kā izsargāties. – vai šādu pievienoto vērtību sniedz šis lieliskais vēstules paraugs? Manai draudzenei taču viss notiek, man ar vajaga?! Tā? Neviena vārda par mīlestību, atbildības sajūtu, savstarpējo cieņu un vispār attiecību noslēpumu. Par dzimumattiecībām var taču uzrakstīt arī skaistu un lielisku vēstuli, ja tiešam ir vēlme pēc šāda mājas darba bioloģijas stundā, nē, tā vietā – viegli un brutāli – man vajaga seksu, kā izsargāties? Nē, protams, bērni nemaz netiek mudināti uzsākt dzimumattiecības un domāt par to… Jā, protams, bērniem nemaz netiek uzspiesta hormonālo tablešu lietošana, jā, nemaz.
Vēl jo vairāk – tas ir tikai viens mājas darbs, bet aiz kadra paliek tas, par ko tiek runāts stundās, cik vēl bukletu skolnieks saņēmis? To var vērot arī no bērnu mājas darba rezultātiem. 9.klases skolnieks savā mājas darba vēstulē pēc dotā parauga atspoguļo “nevainīga speormotozoīda vēlmi atrast olnīcu” … “Es gribu sevi ievadīt tavā dzimumorgānā kopā ar spermas šķīdumu” utt. Visu cieņu bērnam – mājas darbu izpildījis tieš tā, kā skolotāja vēlējās, un acīmredzot tieši tā, kā šī informācija tikusi pasniegta.
Pilna mammas vēstule, kas tikusi adresēta mums, arī Izglītības ministrijai, un pārrunāta arī ar skolas direktori, ir šeit:
Labdien!
- Jums raksta Juglas vidusskolas 9 klases skolnieka mamma.
- Pirms pāris dienām dēls atnesa mājās bukletiņu “Tu esi tu” ar informāciju par to, ka homoseksuālisms ir normāla seksuāla orientācija.
- Šodien uz galda stāvēja mājas darbs bioloģijā, kas uzdots kā “radošais darbs”. (pielikumā)
- Zvanīju skolas direktorei, kura man laipni pastāstīja, ka tas viss esot skolas izglītības programmā un ja vēlos, varu atbraukt un parunāt ar bioloģijas skolotāju.
- Interesanti, vai mans bērns vispār izprot to, ko viņš ir uzrakstījis un kādu novērtējumu viņam ieliks skolotāja?
- Kādas ir tiesības man kā mammai? Par šādām lietām ir jārunā vecākiem ar saviem bērniem, nevis pedagogiem, kuriem sazin kas, sazin kādu mērķu dēļ iedevis izkropļotu mācību materiālu. Tas ko es stāstīšu savam bērnam par “minoritātēm” lai paliek manā, nevis valsts ziņā, jo šis konkrētais ir mans, nevis valsts bērns un es nepieļaušu ka valsts sakropļo mana bērna uzskatus par ģimeni un tās vērtībām. Ja maksa būs tāda, tad labāk es savu bērnu skološu mājās, nekā pieļaušu ka viņa psihi sakropļo, ko manuprāt arī dara visas šīs grāmatiņas par Rūtām, Rihardiem un tmldz. Cik noprotu no komentāriem Facebook, cilvēki nemaz nazin, ko viņu bērniem māca skolā!
- Ļoti ceru, ka mana vēstule nepaliks bez atbildes!
Atbilde no Izglītības ministrijas:
Mamma parunāja ar skolas administrāciju un bukletus izņema.
VECĀKI, LŪDZAM PIEVERST UZMANĪBU VISIEM MATERIĀLIEM, KO SNIEDZ SKOLĀS UN BĒRNU DĀRZOS. PAGAIDĀM JUMS IR TIESĪBAS LŪGT TOS IZŅEMT, JA NEUZSKATAT, KA TIE ATBILST MORĀLAM UN ĒTISKĀM PRASĪBĀM.
ĪPAŠI SVARĪGI PIEVĒRST UZMANĪBU TĀDIEM PRIEKŠMETIEM, KĀ “SOCIĀLĀS ZINĪBAS” UN “BIOLOĢIJA”.